Coraz dalej…

Gdzie nogi poniosą

Kolejnego dnia z samego rano we dwójkę wyruszamy na kolejną pieszą wędrówkę po Lizbonie. Tego dnia „na piechty” przejdziemy kawał miast, pewnie jakieś 15 km. Pierwszym naszym celem Praca de Touros do Campo Pequeno. Jest to piękny budynek areny walk byków, zbudowany w 1892 r. z czerwonej cegły. Budowla może pomieścić do 9 tysięcy widzów. Wewnętrzna średnica budynku wynosi około 80 metrów. Niestety walki byków odbywają się tam nadal https://i0.wp.com/www.trip4cheap.pl/sites/all/modules/smiley/packs/kolobok/sad.gif?w=730

Nie udaje nam się wejść do środka, arena jest zamknięta.

Wyruszamy do kolejnego punktu na naszej trasie. To Aqueduto das Águas Livres czyli Akwedukt Czystej Wody położony w dolinie Alcantare w północno-zachodniej części miasta. Akwedukt został wybudowany w 1746 r., ma w najwyższym punkcie 65 m wysokości a jego długość wynosi 950 metrów. Z jednej strony akwedukt rozpoczyna się w Parku Monsanto, gdzie skrobiąc się w upale pod stromą górę się udajemy. Park jest bardzo przyjemny, ma liczne ścieżki do biegania, a jakież jest nasze zdziwienie, że od tej strony nie da się wejść na akwedukt, wejście jest zamknięte, nie ma żadnego punktu biletowego. No nic, lekko zawiedzeni schodzimy w dół, postanawiając przejść przez biegnące pod akweduktem ulice. Zanim połapaliśmy się, jak przedostać się na drugą stronę, zrobiliśmy niepotrzebnie ze 2 km. No ale w końcu jesteśmy po drugiej stronie, jeszcze tylko kolejna wspinaczka pod górę, zakup bilecików i możemy przejść kilometrowym akweduktem. W środkowej części akweduktu są rynny, gdzie kiedyś płynęła woda.

Po drodze widzimy takie coś Biggrin chyba długo czeka się tu na autobus Wink

Ledwie żywi wracamy do hotelu, szybki prysznic i całą czwórką jedziemy do najstarszej dzielnicy Lizbony – Alfamy, żeby się tam trochę poplątać i coś zjeść. Po drodze mijamy stare kamieniczki, idziemy nad Tag, mijamy stary dworzec Santa Apolonia, muzeum Fado.

Po jedzonku wracamy w okolice naszego hotelu i udajemy się do Park Eduadro VII de Inglaterra. Park znajduje się w samym centrum miasta i ma wielkość 25 hektarów, a jego środek wypełniają pięknie uformowane żywopłoty. Z samej góry rozpościera się piękna panorama miasta i Tag.